25.- 30. oktoobrini võõrustas Kiltsi Põhikool Erasmus+ projektipartnereid…

25.- 30. oktoobrini võõrustas Kiltsi Põhikool Erasmus+ projektipartnereid Bulgaariast, Hispaaniast, Itaaliast ja Portugalist. Esimesele kohtumisele saabusid „Richness by diversity“ projekti koordinaatorid, õpetajad ja koolide direktorid. Juba lennujaamas oli elevust palju, sest saabujaid tervitas esimene lumi.

Projektikohtumise kõige olulisem päev oli reede, kus ühise laua taga täpsustati projekti eesmärke, räägiti läbi kodused ülesanded ning tehti plaane projekti tulemuste levitamise kohta. Ühiselt lepiti kokku veel sel õppeaastal Itaalias ja Portugalis toimuvate projektikohtumiste kuupäevad. Pärast tulist arutelu kinnitati keha ja suunduti tutvuma Vao Varjupaigataotlejate Majutuskeskusega. Sealsest tööst andis ülevaate keskuse juhataja Jana Selesneva. Päeva lõpus kogunesime veel Kiltsi mõisas ja panime paika järgmiste päevade plaanid.

Nädalavahetuse pühendasime kohaliku elu tutvustamisele. Matkasime lumises Endla rabas ja imetlesime vaadet Emumäe tornist. Ilm oli mõnusalt talvine ning meeled olid rõõmsad. Lisaks projektijuttudele vahetasime mõtteid ka õpetajatööst erinevate riikide näidetel. Keha kinnitasime kauni Sinijärve kaldal. Seejärel kiirustasime sõrmi ja varbaid soojendama Kaarli talu sooja leivatuppa, kus Kadri Kopso tutvustas leiva küpsetamist ja ka külalised said seda ka ise proovida. Elevust ja võiks öelda, et lausa lärmi oli küllaga, sest kõik meie partnerid on lõunamaise temperamendiga.

Pühapäev oli linna päev ning hommikupooliku veetsime Rakvere linnuses, kus toreda giidi juhendamisel tutvusime selle ajalooga. Mõõgavõitlus, püssirohu valmistamine, vibu laskmine ja põrgu külastamine olid ühed meeleolukamad hetked sellest päevast. Külalised jõudsid omapäi üles leida ka Kunda mereäärse, mis päädis libedatel kividel „talisuplusega“. Meie tegusa päeva lõpetas ühine õhtusöök.

Projektikohtumise viimasel päeval oli külalistel eesti keele tund ja nad said ennast asetada korraks uussisserändajate laste rolli. Lisaks osaleti vaatlejatena erinevates ainetundides. Enne projektipartnerite lahkumist kogunesime veelkord, et jagada külalistele Eesti „passid“ ja anda kaasa head soovid pikale koduteele. Sellel õppeaastal toimuvad veel projektikohtumised Itaalias ja Portugalis ning siis on kaasatud ka õpilased.